Gulvhold

Har du KOL, Parkinson eller har du problemer med bevægeapparatet, så vil vores hensyntagende hold måske være noget for dig?

2 gratis prøvetimer tirsdag formiddag fra kl. 9.00 til 10.00

 

Har du KOL, Parkinson eller har du problemer med bevægeapparatet, så vil vores hensyntagende hold måske være noget for dig?

 

Vores instruktør Karen Nør har sammensat et program der indbefatter QI Gong, stole øvelser og øvelser på måtte for både mænd og kvinder.

 

Holdene henvender sig til dig der har fysiske skavanker som kræver særlige hensyn, eller der af helbredsmæssige årsager har behov for særligt tilrettelagt undervisning der kan styrke bevægeapparatet.

Undervisningen foregår på små hold (max. 8 deltagere).

 

Der er ledige pladser tirsdag formiddag fra kl. 9.00 til 10.00:

 

Sted: Rønbækcentret, Ådalsvej 100, 8382 Hinnerup - Motion 1

 

Pris: Kr. 600,00/halvårligt (Men du betaler kun for de resterende gange da sæsonen er startet.)

 

Du skal kunne underskrive en erklæring, der godtgør at du selv mener, at du på grund af bevægelses problematikker har behov for hensyntagende undervisning?

 

For nærmere oplysninger, kontakt Ib Østergaard, på telefon 22 88 07 16 eller fav@favrskov-aftenskole.dk.

www.favrskov-aftenskole.dk

 

1 times øvelser for kvinder og mænd ser typisk sådan ud:

I er max 8 på holdet, og vores instruktør Karen Nør leder dig igennem timen på en engageret måde, og med højt humør.

 

Først er der stående - let kondi/ komme i gang bevægelse, til musik af Kim Larsen.

Det er en stående/siddende øvelse hvor hele kroppen bruges, og der er lagt vægt på åndedrættet

 

Dernæst står den på QI Gong til stille musik.

Her er det balancen og udstrækning hvor hele kroppen er lang. Karen retter på deltagerne så man får det fulde udbytte af øvelserne.

 

Stole øvelserne er med fingerøvelser, arme og skuldre, ryg og lænd, og mave og bækkenbund

 

På måtter udføres øvelserne liggende på ryggen med benene opad skiftevis over under. Vippe med fødderne

Sparke. Cykler op mod loftet. Armene op og ned liggende på ryggen. Fingre til modsatte fod

Løfte og sænke bækken. Fodsålerne nede i gulvet og vippe fra side til side.

På maven: Løft det øverste af kroppen med armene. Ligge med arme over hovedet og løfte. Strække benene og løfte 2-5 cm. Arme og ben i gulvet og bækkenet i vejret.

 

Til slut afspænding på ryggen med tæppe under fødderne, pude under knæ og pude under hoved.

Armene lidt ud til siden med hænderne opad.